Rezerwacja pokoju hotelowego

Planując wakacje, skupiamy się przede wszystkim na wyborze hotelu. Niezależnie od tego czy zamierzamy spędzić urlop stacjonarnie, czy też będzie nam służyć za bazę wypadową, jest jedną z pierwszych decyzji dotyczących naszego letniego wypoczynku. Jak dokonać rezerwacji, by „w razie W” nie żałować?

Rezerwacja niegwarantowana

Duża część hoteli wciąż umożliwia dokonanie tzw. rezerwacji niewiążącej. Oznacza ona mnie więcej tyle, że zapowiadamy się na jakiś termin, z obowiązkowym potwierdzeniem naszego przyjazdu do konkretnej daty. Jeśli w tym terminie nie dokonamy wiążącego potwierdzenia (bardzo często wymagane jest uiszczenie zaliczki lub podanie numeru karty kredytowej), rezerwacja nam przepada. Plusem, dla osób niebędących pewnych możliwości swojego przyjazdu, jest fakt iż odwołanie takiej rezerwacji jest bezpłatne.

Rezerwacja gwarantowana z możliwością bezpłatnej anulacji

W tym trybie dokonujemy normalnej, wiążącej dla obu stron rezerwacji pokoju. Podajemy numer karty, inne dane lub wręcz opłacamy pobyt „z góry” z możliwością bezpłatnego odwołania wizyty np. do godziny szóstej rano w dniu planowanego przyjazdu albo godzin osiemnastej dnia poprzedzającego pierwszy dzień pobytu.

Rezerwacja bezzwrotna, bez możliwości zmian lub anulacji

Najpewniejszym i najtańszym rodzajem rezerwacji jest rezerwacja bez możliwości odwołania. Każdorazowo w momencie rezerwacji dokonujemy opłacenia pobytu (przelewem lub obciążeniem karty kredytowej). Hotel, wiedząc, że nie będzie zwracał wpłaconej kwoty, najczęściej udziela rabatu, zniżki na pobyt.

Przejrzystość wyboru metody rezerwacji

Standardem jest, iż pensjonat powinien w momencie rezerwacji jasno poinformować nas o możliwościach i kosztach rezerwacji. Przykładowo, obiekty marki Best & Western Hotels & Resorts (w swoim serwisie internetowym bestwestern.pl) wyświetlają wszystkie ceny za konkretny pokój, w zależności od rodzaju rezerwacji. W przypadku warszawskich pensjonatów spod znaku Best & Western różnice na dobie pobyt mogą wynosić, aż 80 zł (między opcją niepodlegającą anulowaniu a bezkosztową anulacją do godziny 6:00 w dniu przyjazdu).
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie wypowiadał się dotychczas w kwestii niedostatecznej informacji gości hotelowych o kosztach anulacji rezerwacji, jednak należy zakładać, że niejasna informacja przekazywana klientom jest wprowadzaniem ich w błąd, a zatem w przypadku takiej sytuacji, Urząd zapewne wziąłby Konsumentów pod ochronę. Niemniej jednak, nikt nie chce denerwować się sytuacjami związanymi z planowanym wypoczynkiem, a więc pozostaje nam dokładnie zwracać uwagę na możliwość i warunki anulowania rezerwacji!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *